Kelias į sėkmę grįstas dėmesiu smulkmenoms. Šiame versle, nepriklausomai nuo strategijos, kurią esate pasirinkę ir platformos, kurioje prekiaujate apstu smulkmenų. Jeigu gerai jas įsisaviname ir rūpinamės – verslas augs ir klestės. Tačiau jeigu neatliekame visų veiksmų tinkamai, jeigu nusprendžiame, kad tai „tik“ smulkmena – tikėtina, kad nieko gero nesulauksime ir lūkesčiai bus didesni nei veiklos augimas.

Pirmiausia, be jokios abejonės, vertinama yra skelbimo kokybė. Skelbimus turite nugludinti, kaip deimantus. Pirmiausia skelbimas turi būti techniškai švarus ir išpildytas, atitinkantis visus Geriausio atitikimo („Best match“) politikos patarimus. Skelbimas turi būti labai draugiškas mobiliesiems įrenginiams ir pirkėjui. Tačiau dabar ne apie tai. Laikykime, kad jūs ir jūsų skelbimai yra puikūs. Jūs gerai išmanote kas yra svarbu skelbime. Dabar turite suvokti ir kas yra svarbu Jūsų elgesyje.

Ebay algoritmas vertina vertina ne tik skelbimo atitinkamumą pirkėjui, bet ir pardavėjo draugiškumą pirkėjui. Kuo geriau ir profesionaliau mes elgiamės, tuo geriau yra vertinami mūsų skelbimai. Taigi kas yra svarbu?

 

Patarimas Nr.1. Visada atrašykite į žinutes. O jeigu patobulinti pastarąjį patarimą, tai: Visada Greitai atrašykite į žinutes. Greitis atsakant į klausimus irgi yra vertinamas. Niekada nepalikite neatsakytų žinučių. Jeigu klientas jums parašė ačiū, jūs atrašykite nėra už ką. Jeigu klientas jums atsiuntė šypsenėlę, nusiųskite šypsenėlę atgal. Sistema vertina faktą, kad mes neturime neatsakytų klausimų. Neatrašyta žinutę, netgi jeigu neturi prasmės, laikoma kaip neatsakytas klausimas.

 

Patarimas Nr.2. Komunikavimas su pirkėju. Dažniausiai su klientu mums bendrauti išvis nereikia, tačiau kontaktines žinutes siųsti reikėtų. Pirkėjas palikdamas atsiliepimą žymi žvagždutes ties skiltimi „Communication“ (Bendravimas). Kai kontaktinė žinutė buvo išsiųsta, sistema tai identifikuoja. Laikoma, kad pirkėjas liko patenkintas mūsų bendravimu su juo. Labai menka smulkmena, tačiau labai svarbi.

 

Patarimas Nr. 3. Skelbimas yra reitinguojamas geriau, kai prekė turi „reviews“ ir pirkėjai palieka „feedback“. Su pirkėjų atsiliepimais situacija ganėtinai sudėtinga, retu atveju gaunama daugiau nei 10 proc. atsiliepimų, nors yra papildomų programėlių ir ebay vis paskatina pirkėją atsiliepimą palikti, dažniausiai tai priklauso nuo pačio pirkėjo. Su prekės „Reviews“ situacija kiek kitokia. Žmogus gali parašyti atsiliepimą apie prekę, netgi jei jos nėra pirkęs. Palieku jums patiems spręsti, ką darysite su šia informacija.

 

Patarimas Nr.4. Pirkėjams draugiškiausia politika yra nemokami grąžinimai. Naujokai, kurie vis dar bijo problemų šiame versle, nerekomenduočiau to siūlyti savo politikoje. Senbūviams, tai puiki proga šoktelti paieškose aukštyn.

 

Patarimas Nr.5. Greitai spręskite problemas. Problemos kaip „case“, „return“ turi būti išsprendžiamos kaip įmanoma greitai. Jei jau klientas atidarė padarė jums tokią bėdelę, žinau, kad labai pikta gali būti ar liūdna. Tačiau turite išlaikyti profesionalumą, siūlyti problemos sprendimo variantus ir įkyrėti pirkėjui su savo pasiūlymais, kad šie skundai kaip įmanoma greitai būtų likviduoti iš jūsų paskyros.

 

Patarimas Nr. 6. Siuntos sekimo (tracking) numerių talpinimas. Jūs privalote kelti siuntos sekimo numeriukus, nesvarbu ar ebay sistema gali juos sugaudyti ar ne. Siuntos sekimo numeriukų talpinimas rodo, kad mes prekes išsiuntėm, kad suvokiam ką arom ir kas yra svarbu šiame versle. Taip pat tam tikrais atvejais, siuntos sekimo numerių egzistavimas suteikia mums apsaugą ir klientas negali atidaryti skundo su priežąstimi jog prekė negauta, jeigu Sistema mato, kad prekė kelyje arba pristatyta. Siuntos sekimo numerių talpinimas yra svarbus arbas, kurį turime atlikti.

 

Patarimas Nr. 7. Tapus Top Rated Power Seller skelbimai yra reitinguojami aukščiau. Taip pat aukščiau reitinguojami Top Rated Plus skelbimai. Tačiau jeigu jūs turite tik statusą ir nieko daugiau gero nebedarote, o aš esu naujokė, kuri daro viską kas išvardyta aukščiau – mano skelbimai bus reitinguojami geriau nei jūsiškiai.

 

Patarimas Nr. 8. Palikite atsiliepimus savo pirkėjams. Ebay mėgsta, kad mes rūpinamės savo klientais visaip kaip tik galime.

 

Patarimas Nr. 9. Savo paskyroje palaikykite aktyvumą kiekvieną dieną. Pagal šį patarimą geriau yra kiekvieną dieną įkelti bent po vieną skelbimą, nei pirmą mėnesio dieną įkelti 30, o likusį mėnesį nedaryti nieko. Kiekvieną dieną turite rodyti dėmesį savo verslui.

 

Šie patarimai kiekvienas atskirai nedaro didelės įtakos, tačiau kartu tai yra kalnas labai svarbių „mažų pliusiukų“, kurie grindžia kelią į sėkmę. O sėkmė mums yra geras skelbimų reitingavimas.

 

Gero pelno!

 

Autorė

Indrė Prichockaitė

 

Griežtai draudžiama kopijuoti tekstą nenurodant teksto autorės ir tinklapio www.dsmokykla.lt.