Daugelis eBay pardavėjų pastebėjo ir pajuto – kažkas pasikeitė. Taip – pasikeitė. Ebay atnaujino savo algoritmą ir su labai labai mažai išankstinės informacijos apie tai ką reikia keisti. Prieš keletą metų adaptavome skelbimus mobiliems įrenginiams. Visai neseniai migravome į HTTPS. Tačiau anksčiau buvusios naujienos yra niekai, kadangi turėjome gana aiškiai apibrėžtą pasikeitimą ir nurodymus kaip prisitaikyti. Tereikėjo domėtis naujienomis ir viskas tapdavo aišku. Kuo šis kartas kitoks? Šį kartą ebay pranešė, kad šis bei tas keisis, tačiau tokių atgarsių niekas nesitikėjo.

Pastebėta, kad daugeliui krito pardavimų apimtis. Tačiau tai nutiko ne visiems. Naujesnės paskyros generavo didesnius pardavimus. Senesni pardavėjai linkę panikuoti ir pesimistai bei skeptiktikai susibūrė draugėn skelbadami: „dropshippingui galas“ (Ach, kad kiekvieną kart tai išgirdus man kas sumokėtų…nereiktų ir dropshippint). Tuo tarpu iškart susigriebė dropshippingo mokytojai ir įvairių įrankių kūrėjai, kad sekėjams reikia atsakymų ir jie ėmė kurti teorijas.

1 teorija. Katalogavimas?

Skambiai pavadinta teorija. Jos esmė susijusi su eBay naujienomis. Ebay nori, kad visos prekės būtų sukataloguotos – tai reiški, kad vienodas prekes būtų galima sutraukti į vieną vietą ir klientas galėtų rinktis. Kaip ebay sutraukia prekes? Ogi pagal identifikatorius t.y. UPC/EAN kodus, Brand ir Model numerius. Kai viskas sutampa prekės gali būti sutrauktos kataloge. Kolkas vos kelios prekės privalo būti įtrauktos į katalogą. Tačiau su laiku jų daugės. Teorija teigia, kad kadangi esame nepriskyrę prekių katalogui esame reitinguojai žemiau, tačiau kolkas neįmanoma sukataloguoti didžiosios dalies prekių, nes katalogas tam dar nėra parengtas. Remiantis išdėstyta informacija sakyčiau, kad vėliau kažkada, kai ebay katalogas veiks šimtu procentų gali būti, kad nesutvarkytos ir niekur nepriskirtos prekės gaus kažkokį neigiamą efektą, tačiau šiai dienai tai visiškai neįmanoma.

2 teorija. Pakeisk adresą!

Antra teorija turi dvi atšakas. Pirmoji teigia, kad keisti reikia „Shipping from“ adresą, antroji ragina keisti registracijos adresą. Tiek vienas tiek kitas žingsnis gali stipriai kirsti per jūsų paskyros reputaciją. Jeigu tai nauja paskyra arba jeigu jau turite šimtus ar tūkstančius skelbimų esminis verslo informacijos pakeitimas gali įtakoti MC011 limitavimą jūsų paskyrai. Taip pat pakeitus šį adresą pavyzdžiui į kinišką, jūsų paskyrai bus priskirta kiniška pagalba. Tai reiškia, kad su ebay help bendrausite Kinijos ir jie tikėtina iškart paprašys dokumentų, žinoma prieš tai išėmę jūsų brangiuosius skelbimus. Būkite atsargūs vykdydami šią teoriją.

**Pastaba. Item location skelbime – gali būti ir turi būti nurodyta ten kur yra prekė. Registracijos ir Siuntimo iš adresai ir skelbime nurodyta vieta – nėra tas pats.

Mano nuomone (nes ši teorija remiasi tik nuomone ir jokių duomenų apie jos efektyvumą ar neefektyvumą nėra) ši teorija nėra ta, kurią išbandyčiau savo paskyrose.

3 teorija. Kaltos trečiosios programos

Šiai teorijai prieštarauja visų trečiųjų programų kūrėjai ir pritaria tie, kurie visą laiką ir sakė, kad trečiosios programos gali būti priežastis dėl žemesnių reitingų. Tai kaip dabar yra su trečiosiomis programomis? Jeigu esate tas, kuris skrupūlingai seka visus ebay pasisakymus, tada žinote, kad ebay niekada nepritarė trečiųjų programų naudojimui. Nepritarė, tačiau ir nedraudė. Jeigu asmuo, naujasis dropshipperis, tarkim dirba pats 9 mėnesius ir staiga pakeičia savo darbą išmainydamas rankas į trečiąją programą žinoma algoritmas galimai identifikuodavo tokį veiksmą kaip keistą ir stiprų pasikeitimą, ko pasekoje pardavimų galėdavo apmažėti ir kai kuriems (faktai iš skyrelio „tikros istorijos“, linkėjimai kolegoms, kurie man jas papasakojo) netgi sustoti. Tačiau vėliau, kai algoritmas suprasdavo, kad jūs vis dar esate tas pats puikus prekių ebay klientams tiekėjas vėl „paleisdavo“ skelbimus sena vaga. Tai viena pastebimų priežasčių.

Taigi, šios teorijos kurstytojai teigia, kad atsiejus trečiąsias programas iš paskyros pardavimai pagyvės. Visko gali būti iš tiesų – jeigu turite labai seną paskyrą, pasižiūrėję į savo „Third party authorizations“ pamatysite, kad vien eBay Marketplace autorizacijų yra ne viena. Jos atsinaujina ir atsinaujinant prisideda dar ir dar. Aš asmeniškai palaikyčiau nuomonę, kad bent jau nenaudojamas programas ir labai senas „autorizacijas“ reiktų pašalinti. Žinote, net jei ir šaldytuve laikote kiaušinius, betlabai labai ilgai – jie ima smirdėti. Neatmetu galimybės, kad senos autorizacijos ir netinkamų ar ebay nemylimų programų autorizacijos gali tempti jūsų skelbimus reitinguojant žemyn.

Ši teorija iš esmės yra paremta ilgamečiu ir daugkartiniu ebay užsiminimu, kad trečiosios programos nėra pageidaujamos, kad „listerių“ mums nereiks, nes „seller hub“ greit duos mums viską ko reikia ir panašių. Tad ši teorija galimai gali turėti reikšmės.

4 teorija. Sąmokslas prieš dropshipperius

Man asmeniškai ši teorija kelia šypseną, tačiau turiu pripažinti – tiesos yra. Tačiau išsiaiškinkime rėmus į kuriuos teoriją reiktų įstatyti. Ebay ir dropshipperis yra kaip santuoka. Ir žinot santuokų būna visokių – kartais jos baigiasi skirybomis tik vienos pusės iniciatyva. Kartais santuokoje iš tikrųjų netikęs yra tik vienas asmuo. O santuoka kurioje vyrauja tarpusavio supratimas visada būna santarvė. Taigi eBay neskelbia karo drpshipperiams. Tai faktas. Iš ebay išmetus dropshipperius ten nieko nebeliktų. Nors statistikos ir nėra aš spėčiau, kad apie 80 proc ebay pardavėjų yra dropshipperiai. Bet tarkim kad 50 proc – kad tikrai būčiau neapsirikusi. Kaip manot ar ebay kaip verslininkui naudinga prarasti 50 proc pardavėjų, kurie moka nemažus mokesčius? Žinoma, kad ne. Todėl ši teorij ir kelia šypseną. Bet yra kita pusė.

Karą ebay skelbia netikusiems dropshipperiams ir pardavėjams. Juk ne tik dropshipperis gali būti prastas pardavėjas. Pripažinkim faktą – dropshippingas tampa populiarus ir madingas. Todėl ateina daug „lengvų pinigų ieškotojų“ ir suvokę, kad nėr čia taip paprasta, kad dirbt reikia, kaad reikia laiko truputį pakrapštę savo paskyras viską meta, bet pamiršta pašalinti savo skelbimus. Tada kur buvęs kur nebuvęs atsiranda pirkėjas. Niekas jo užsakymo nesutvarko, prekės jis negauna, jo niekas neptarnauja ir tada viską išspręsti turi ebay. Nuo tokių pardavėjų bus apsivaloma.

Taigi sąmokslo prieš dropshipperius nėra ir jokie ebay apsivalymo veiksmai mūsų nelies tol, kol mes būsime puikūs pardavėjai aptarnaujantys savo klientus ir savo problemas sprendžiantys patys.

1 faktas. Dirbtinis intelektas

O dirrbtinis intelektas yra tikroji viso ko priežastis. Vakar pasirodžiusiame interviu su Bradford Shelhammer viešai paskelbta (nors tai ir nebuvo slepiama), kad ebay investuoja į sistemą (dirbtinį intelektą), kuris padės klientams prisitaikyti paiešką būtent jiems patiems. Kiekvienam klientui rodomos prekės bus išskirtinai pritaikomos jam remiantis jo pomėgiais, gyvenimo būdu ir panašiai. Šiuo metu mes matom pirmąją stadiją, tai yra neapdirbta ir ką tik paleista sistema, kuri po truputį prisitaikys ir taps perprantama ir mums. Viskas kas vyksta yra naujovių diegimas. Nepamirškime – kad ne tik mums reikia atsinaujinti jei norime būti geriausi, bet ir tokios korporacijos kaip ebay turi neatsilikti nuo naujovių. Gera žinia ta, kad eBay atsinaujinimas reiškia, kad su eBay viskas gerai ir mes toliau galėsim naudotis jų paslaugomis. Tačiau mes turime būti kantrūs ir pastabūs, sekti naujienas, stebėti kaip veikia naujoji dirbtinio intelekto sistema, skaityti atnaujinimus ir prisitaikyti prie jų. Už viską svarbiau žinoma yra reprezentuoti save kaip nuostabų pardavėją, turėti mobiliai draugiškus skelbimus, pildyti specifikacijas, aptarnauti savo klientus greitai ir kokybiškai, spręsti problemas. Tai yra sėkmingo verslo bruožai.

 

Pabaigai

Daugelis dabar ieško vieno neginčyjamo atsakymo, tačiau jo nėra. Jūs galite tikėti teorijomis arba ne. Jūs galite būti vienos ar kelių teorijų šalininkas arba ne. Šiuo metu pastebimas pardavimų „atsigavimas“ tiems kam jie buvo kritę. Jeigu taip nėra – dirbti reiktų karščiau ir mažiau laiko skirti sąmokslo teorijoms. Viskas yra daroma tam, kad ebay pirkėjai daugiau pirktų. Vadinasi pardavėjai generuos daugiau pardavimų. Ir toliau mylėkite ir puoselėkite savo verslus, dirbkite ir jūsų dropshippingo verslas nenumaldomai augs ir džiugins jus ir jūsų pinigines.

 

Autorė

Indrė Prichockaitė

 

Griežtai draudžiama kopijuoti tekstą nenurodant teksto autorės ir tinklapio www.dsmokykla.lt.