Ebay matuoja mus kaip pardavėjus ir tai, kaip mums sekasi mes galime rasti savo “Seller dashboard”. Taip pat netrukus atsiras nauja skiltis “seller metrics” kur matysime kaip mums sekasi dorotis su problemomis. Taip pat ebay matuoja ir mūsų skelbimų patrauklumą skaičiuodamas įvarius rodiklius. Šiuos rodiklius ir aptarsime. Juos galite rasti savo paskyroje Performance -> Traffic.

 

Skelbimų parodymai (Listing impressions)

Skelbimų parodymų skaičius mums pasako, kiek kartų tam tikras skelbimas buvo parodytas ebay paieškoje pirkėjui. Pirkėjas galimai tik prasuka mūsų skelbimą ir net neįeina į jį, tačiau jeigu jis buvo parodytas paieškoje mums prisiskaičiuoja vienas naujas “Listing impression”. Šis rodiklis gali būti analizuojamas atskiroje skiltyje (https://www.ebay.com/sh/prf/impressions). Čia galime lyginti einamuosius ir praėjusius laikotarpius ir vertinti mūsų skelbimų parodymų gerėjimą ar prastėjimą. Kuo daugiau kartų skelbimas parodomas paieškoje, tuo didesnė tikimybė generuoti daugiau pardavimų.

 

Paspaudimų rodiklis (Click-through rate)

Rodiklis parodo kiek procentų skelbimų parodymų mūsų skelbimą pirkėjas paspaudė. Pavyzdžiui jeigu iš 1000 parodymų pirkėjams skelbimas buvo paspaustas ir į mūsų skelbimą buvo įeita 5 kartus (views = peržiūra) tai Click-through rate yra 0.5proc. Kuo didesnis šis rodiklis, tuo geriau. Didelis rodiklis sako, kad skelbimas yra labai patrauklus pirkėjams ir mažai kada praleidžiamas pro akis, o mažas rodiklis sako, kad skelbimas pirkėjui neįdomus.

 

Listing Page Views (skelbimo peržiūros)

Šis rodiklis tai yra skaičius, kiek kartų skelbimas buvo paspaustas ir peržiūrėtas.

 

Sales conversion rate (Pardavimų konversijos rodiklis)

Sales conversion rate apskaičiuojamas pardavimų skaičių (transactions) padalinus iš skelbimų peržiūrų (views). Rodiklis atspindi kaip dažnai peržiūrėtas skelbimas atneša pardavimą. 100 procentų reiškia, kad iš 5 peržiūrų įvyko 5 pardavimai. 10 procentų atitinkamai reiškia, kad iš 10 peržiūrų įvyko vienas pardavimas. Kuo geresnis šis rodiklis, tuo skelbimas yra patrauklesnis pirkėjui.

 

Transactions (pardavimų skaičius)

Pardavimų skaičius tai yra kiek kartų mums buvo apmokėta. Jei vienas pirkėjas nupirko ir apmokėjo 5 prekes iškarto tai yra vienas pardavimas, nesvarbu kad prekės parduotos penkios.

 

 

Apibendrinant

Kuo geresni visi minėti rodikliai – tuo geresni mūsų skelbimai.

Atkreipiu dėmesį, kad dirbtinai sukėlus skelbimo peržiūrų skaičių, jūs padidinsite click through rate. Tačiau sales conversion rate mažės. Anksčiau dirbtinis peržiūrų sukėlimas suteikdavo naudos ir skelbimas būdavo bent trumpam išreitinguojamas geriau. Dabar pastebima, kad prastėjant selling conversion rate skelbimas galimai (labiau pastaba nei faktas) reitinguojamas prasčiau.

Rodikliai apibūdina mūsų skelbimų patrauklumą pirkėjams. Traffic skiltyje galite matyti ir pasirinkto laikotarpio Click through rate ir Sales conversion rate vidurkius. Taip pat rasite ir kiekvieno skelbimo rodiklius atskirai. Jeigu turite daug skelbimų, tačiau rezultatai jūsų netenkina, remiantis šiais rodikliais galite priimti sprendimus, kuriuos skelbimus redaguosite, kuriais džiaugiatės, o kuriuos šalinsite. Rodiklių sekimas gal ir nėra svarbus iš esmės, bet jeigu esate perfekcionistas ir mėgstate bei tikite statistika, tokiu atveju Traffic skilties analizė tiesiog sukurta jums.

 

Autorė

Indrė Prichockaitė

 

Griežtai draudžiama kopijuoti tekstą nenurodant teksto autorės ir tinklapio www.dsmokykla.lt.