#amazon_for_dummies #klaidopatarimai

Pradedant domėtis nauja prekybos platforma, pirmiausia turime ieškoti iš kur gauti pagrindus. Na o tam, kad gautume pagrindus turime išmanyti platformos kalbą. Toliau pateikiu Amazon terminų žodynėlį, kuris turėtų stipriai pasitarnauti naujokams:

A/B Testing (Split testing) – testavimo metodas bandant palyginti dviejų vienodų produktų pardavimus ir konversiją, keičiant tam tikrus prekės kortelės aspektus.

Actual Cost of Sales (ACoS) – procentinis rodiklis, rodantis reklamos efektyvumą. Pvz: reklamai išleidote 15€, produktų pardavėte už 100€, ACoS bus 15%. Kuo mažesnis procentas tuo daugiau uždirbate.

Ad Clicks – Reklamos paspaudimų skaičius.

Ad Daily Budget – reklamos kampanijos dieninis biudžetas. Kiek pinigų reklamai jūs norite / galite išleisti per dieną.

Ad Impressions – lankytojų, kurie matė jūsų produkto reklamą, skaičius.

Ad Orders – Individualūs pirkėjų, kurie paspaudė ant produkto reklamos, užsakymai.

Ad Sales – Pardavimų skaičius per savaitę nuo produkto reklamos paspaudimo (Amazonas “seka” žmogaus naršymo istoriją vieną savaitę).

Ad Spend – išleista suma paspaudimams reklamos kampanijai per pasirinktą laiką.

Ad Targeting – reklamos tipas. Arba automatinis, kai Amazon pats parenka raktinius žodžius, arba rankinis, kai raktinius žodžius renkatės patys.

A-to-Z Guarantee – pilna Amazono garantija, į kurią įeina ir prekių grąžinimo galimybė.

Bid+ – rankinės (manual) reklamos kampanijos opcija, leidžianti Amazonui padidinti kainą už paspaudimą iki 50%, jeigu tai padės jums laimėti aukštesnę reklamos vietą.

Brand Registry – Amazono programa prekinių ženklų savininkams, kuri padeda apsaugoti užregistruotus prekinius ženklus. Papildomai duoda prieigą prie brand registry įrankių: storefront, enchanted brand content, headline search ads.

Buy-One-Get-One Promotion (BOGO) – „pirk vieną, gauk vieną dovanų“ akcijos tipas.

Click-Through-Rate (CTR) – Procentas pirkėjų, kurie pamatę reklamą ant jos paspaudžia. Skaičiuojamas padalinus visų paspaudimų skaičių iš peržiūrų skaičiaus.

Cost of Goods Sold (COGS) – Visos produkto pardavimo išlaidos skirtos parduoti produktą ar paslaugą. Tai gali būti medžiagų, gamybos, pakavimo, transporto, muito, administravimo ir kitos išlaidos.

Cost-Per-Click (CPC) – kaina už kiekvieną reklamos paspaudimą.

Cost-Per-Mil/Thousand/Impression (CPM/CPI) – Reklamos metodas, kai yra nustatoma kaina už milijoną / tūkstantį peržiūrų.

Early Reviewer Program – Amazono atsiliepimų rinkimo programa. Už 60$ metų laikotarpyje Amazonas padeda surinkti 5 atsiliepimus, siūlydamas pirkėjams kuponus ar nuolaidas. Ši programa veikia metus laiko arba iki tada, kai produktas surenka 5 atsiliepimus.

Enchanted Brand Content (EBC) – Amazono programa prekių ženklų savininkams leidžianti papildyti prekių produkto aprašymą papildomomis nuotraukomis, platesniais aprašymais.

Fulfilled-by-Amazon (FBA) – Amazon siūloma paslauga, kuri leidžia trečios šalies pardavėjams laikyti savo produktus Amazon sandėliuose. Kai produktas yra parduodamas, Amazon darbuotojai jį supakuos, išsiųs pirkėjui.

Fulfilled-by-Merchant (FBM) – Prekių pristatymo metodas, kai produktas yra parduodamas, pardavėjas jį privalo išsiųsti iš savo sandėlių.

Fulfillment Center (FC) – Amazono sandėlis, kuriame yra laikomos Amazono ir trečiųjų šalių pardavėjų (pvz. jūsų) prekės. Šiame sandėlyje Amazon darbuotojai supakuoja ir išsiunčia produktus pirkėjams.

Fulfillment Fee – FBA paslaugų mokestis.

Gated Category – užrakinta kategorija, kurioje norint pardavinėti prekes reikia gauti Amazono leidimą.

Headline Search Ad – Amazono reklaminė kampanijos tipas, kurios reklamos skydelis (baneris) yra matomas paieškos rezultatų viršuje. Norint naudotis šia funkcija, reikia turėti užregistruotą prekinį ženklą (brand registry) ir bent 3 prekes.

Lead Magnet – nemokama, pigi prekė siūloma mainais už kontaktinę informaciją, dažniausiai elektroninio pašto adresą arba telefono numerį.

Lifestyle photos – Nuotraukos rodančios prekės naudojimą realiame gyvenime. Dažniausiai tose nuotraukose yra vaizduojami žmonės arba gyvūnai naudojantys prekę.

Lightning Deals – Nustatyto laiko reklaminis pasiūlymas,kurio metu prekė yra rodoma Amazon rekomendacijų puslapyje.

Minimum Order Quantity (MOQ) – Mažiausias įmanomas užsakymo dydis. Dažniausiai kalbama apie didmenos gamintojų produktus.

Net profit – tikrasis pelnas gaunamas iš gautų pajamų atskaičius visas patirtas (pardavimo, gaminimo ir kt.) išlaidas.

Online Arbitrage – Prekybos modelis, kai internetu perkami akcijiniai produktai, kurie vėliau parduodami kitose prekybos platformose už didesnę kainą.

Opt-in – potencialaus pirkėjo informacijos prašymas ir leidimo siųsti reklamą, lankstinukus ar kitokias rinkodaros priemones, gavimas.

Search Engine Optimization (SEO) – paieškos sistemos optimizavimas siekiant maksimizuoti lankytojų skaičių svetainėje arba prekės puslapyje.

Seller Central – svetainės portalas, kuriame Amazon pardavėjai gali kurti prekių korteles (listingus) ir jas redaguoti. Taip pat gauti pardavimų ataskaitas, statistiką, sąskaitas bei prieigą prie kitų įrankių.

Seller Feedback – Pirkėjų suteikiamas reitingas ir komentaras pardavėjams.

Storefront – Amazon įrankis, kuris leidžia pardavėjams sukurti savo prekinio ženklo virtualias vitrinas Amazon.com svetainėje.

Unverified Reviews – pirkėjų atsiliepimai, kuriuos jie palieka dar nenusipirkę arba negavę prekės. Taip pat, kurie pirko su kuponais ar gavo prekę dovanų.

Verified Reviews – prekes gavusių pirkėjų atsiliepimai.

Bene opiausias klausimas kiekvienam naujam ar senam pardavėjui yra prekių paieška. Sekančiai dalinuosi savo pastebėjimais apimančiais šią temą.
Dirbdamas su klientais pastebėjau, kad dauguma daro klaidą investuodami nemažus pinigus į vieną ar kelis private label produktus, kuriuos jie pasirenka pagal savo pomėgius ar tiesiog spėjimo būdų (sakykime mėgstantys slidinėti, pradeda pardavinėti slidinėjimo šalmus, nors galbūt niekas jų ir neieško Amazone). Man asmeniškai labai patinka kelios strategijos, kurias aš naudoju ir rekomenduoju savo klientams. Viena iš strategijų yra “Inch deep, Mile wide” (colis gylio, mylia pločio, Jim Cocrum®), šios strategijos esmė yra pardavinėti keletą skirtingų produktų labai daug neinvestuojant į nei vieną iš jų. Nereikia ištobulinti vieno produkto, užtenka turėti keletą vidutiniškų prekių. Surandi produktą, kuris jau parsiduoda Amazone, turi šiek tiek konkurencijos, geriausiu atveju yra ne brandinio tipo (pvz. pieštukai, dauguma neperka pieštukų pagal prekinį ženklą). Pradžioje nusiųsti į Amazon FBA po nedideli kiekį to produkto. Iš lėto, neskubant vis siųsti daugiau inventoriaus jam parsiduodant. Taip neinvestuojant tūkstančių į private label produktą, kuris nebūtinai jums bus pelningas. Tikslas yra turėti 10-50 produktų, kurių kiekvienas generuoja jums pakankamą pinigų srautą, nedidindamas jusų veiklos kaštų. Taip dingsta tikslas ieškoti to aukštinamo private label produkto, kurį pardavinėdami susidursite su žiauria konkurencija.
Antra strategija yra labiau pritaikoma būtent naudojant “inch deep mile wide” pardavimo strategiją. Kaip surasti naujas prekes, kurias pirkėjai nori įsigyti ir ieško Amazone? Amazonas jums pats tai parodo. Amazon PPC reklamose labai lengva prasitestuoti exact raktinius žodžius ir išleidus kelis dolerius gauti tikslų paieškų (peržiūrų) skaičių (impressions). Sukurkite reklamą panašiam produktui ir įveskite tuos raktinius žodžius, kurie yra tos pačios nišos bet kitokio produkto. Galite naudoti įrankius, kaip Helium10 Magnet Keyword Reserch. Galbūt pardavinėjate moteriškas juodas bokso pirštines, bet reklamuodami šį produktą per PPC matote, kad 500 pirkėjų ieško ne juodų bet rožinių pirštinių. Pasitikrinate Amazon paieškoje ir tokio produkto nėra. Amazon jums pats pasako, ko žmonės ieško. Jums tai yra ženklas, kad visgi reiktų pardavinėti ir rožines bokso pirštines. Savaime suprantama nepamirškite patikrinti konkurencijos rodiklius. Be PPC impresijų taip pat yra ir Business Reports, kuriuose jums rodo, kiek pirkėjų matė jūsų prekės kortelės vidų. Tai yra tikslūs Amazon rodomi skaičiai, kurie pasako, kiek žmonių užėjo į jūsų prekės kortelę. Galbūt pardavimo konversija yra vidutiniška, bet žmonių srautas didelis. Jūs jau turite apie 50 skirtingu, vidutiniškai parsiduodančių produktų, vis siunčiate papildymus ir pastebite, kad vienas ar du labai greitai parsiduoda, patikrinate raportus ir matote keistai didelį peržiūrų skaičių. Jums jau yra indikatorius, kad atradote aukso gyslelę, o gal tik sidabro. Iš to, mano manymu, turėtų sekti private label kūrimas ir didesnių pinigų investavimas. Ne tada, kai jus surandate nišą, kur atrodo yra nemaži pardavimai ir ne per daug konkurencijos, bet kai jūs tuos produktus patys pratestuojate mažais kiekiais ir iš Amazon duodamų tikslių duomenų sprendžiate, kad jau yra verta investuoti pinigus ir laiką.

 

Autorius: Klaidas Šiuipys e-komercija

 

***

Besidomintiems Amazon rekomenduojame precedento Lietuvoje neturinčius Amazon profesionalo Klaido Šiuipio mokymus. Juose rasite atsakymus į visus Jums rūpimus klausimus ir peržiūrėjus mokymus būsite prijungtas prie itin vertingos uždaros socialinio tinklo grupės tolesniam augimui ir žinių gilinimui. Mokymus rasite čia: https://dropshippingcourses.com/course/amazon-fba-techniniai-pagrindai/